CLUB ONE -KANTA-ASIAKASOHJELMA

Club One lyhyesti

Club One lyhyesti

Jo yli miljoona suomalaista hyödyntää Club One -etuja. Liity joukkoon!

Mitä hyötyä Club One -asiakkuudesta on?

Club One on talouskohtainen kanta-asiakasohjelma. Sinun kannattaa siis rekisteröidä samassa osoitteessa asuvat puolisosi ja lapsesi kanta-asiakastilille, jolloin koko perheen matkat ja ostokset kerryttävät yhteistä bonuspistetiliä.

Club One -asiakkaana saat:
- alennuksia matkoistasi » 
- kerrytät bonuspisteitä matkalippu- ja laivaostoistasi » 
- kerrytät pisteitä myös Tallink Siljan matkavarauksen yhteydessä varatuista yöpymisistä Tallink Hotels -hotelleissa
- voit käyttää bonuspisteitäsi matkavarauksiin Tallinkin ja Silja Linen laivoilla ja Tallink Hotels -ketjun hotelleissa hotellihuoneen tasokorotukseen sekä Finnairin bonuslentoihin » 
- saat tarjouksia laivojen myymälöissä, ravintoloissa ja Tallink Hotels -hotelleissa » 
- voit hyödyntää yhteistyökumppaneidemme tarjoamia etuja » 
- pääset käyttämään kanta-asiakkaiden verkkopalvelua, jossa on mm. ajantasainen henkilökohtainen pistetiliotteesi » 
- tiedotamme Sinua kaikista tarjouksista ja ajankohtaisista uutisista, kun tilaat Club One -uutiskirjeen »

Lue usein kysyttyjä kysymyksiä Club One -kanta-asiakkuuteen liittyvistä asioista »

Täytä liittymislomake »

Asiakkuuden tasot

Mitä enemmän matkustat, sitä parempia etuja saat.

Club One -asiakkuuden tasot ovat alimmasta ylimpään Bronze-, Silver- ja Gold-taso. Jo Bronze-tason kanta-asiakkaana saat monipuolisia etuja ja edut paranevat ylemmille tasoille siirryttäessä.

 

Bronze card Silver card Gold card
Bronze-taso »
Silver-taso »
Gold-taso »

Tasolta toiselle

Tasolta toiselle siirtyminen on helppoa. Mitä enemmän matkustat ja teet ostoksia laivoilla, sitä ylemmälle tasolle nouset. Saat matkalipuista ja laivaostoksista aina saman verran sekä bonuspisteitä että tasopisteitä. Seurantajakson* aikana kirjautuneet tasopisteet määrittävät seuraavan Club One -tasosi.

Bonus- ja tasopisteet matkavarauksista ja laivaostoksista kirjautuvat viimeistään viikon kuluessa matkan viimeisestä lähtöselvityksestä/ostotapahtumasta. Tason vaihtuessa/päivittyessä tasomäärittelyyn käytettävä bonuspistesaldo nollautuu ja uusi seurantajakso alkaa.

Voit käyttää bonuspisteitäsi bonusmatkojen varaamiseen huoletta, sillä bonusmatkoihin käytetyt bonuspisteet eivät vaikuta tasopistekertymään. Tason vaihtuminen/päivittyminen puolestaan ei vaikuta bonusmatkojen varaamiseen käytettävissä olevaan bonuspistesaloon.

Katso myös edut eri tasoilla »

Lue usein kysyttyjä kysymyksiä Club One -kanta-asiakkuuden tasoista »

* Seurantajakso = viimeisimmät 12 kuukautta tai viimeisimmän tasopäivityksen jälkeinen aika, mikäli viimeisimmästä tasopäivityksestä on alle 12 kuukautta.

Bonuspisteiden kerääminen

Club One -pisteillä voi risteillä vaikka vähän paremmin.

MISTÄ BONUSPISTEITÄ SAA?

Saat bonuspisteitä seuraavasti:

Bonuspisteiden ansaitseminen
  Matkat ja ennakkoon ostetut palvelut Laivalla ostetut palvelut
 
Gold-asiakkaat 1 € = 40 p 1 € = 29 p
Silver-asiakkaat 1 € = 35 p 1 € = 25 p
Bronze-asiakkaat 1 € = 30 p 1 € = 21 p

Saat Club One -bonuspisteitä:
- Tallink Siljan laivamatkoista
- ostoksistasi Tallinkin ja Silja Linen aluksien myymälöissä, ravintoloissa ja baareissa
- laivojen kampaamo- ja kosmetologipalveluista
- niistä Tallink Hotels -hotellien palveluista (yöpymiset, kauneuspalvelut), jotka on varattu Tallink Siljan matkavarauksen yhteydessä
- Tallink Hotels -hotelleissa paikan päällä ostetuista palveluista (katso poikkeukset kohdasta "Bonuspisteitä eivät kartuta")


Matkavaraukset kirjautuvat varaushetkellä voimassa olleen tason mukaisesti.
Bonuspisteet matkavarauksista ja laivaostoksista kirjautuvat bonuspistetilille viimeistään viikon kuluessa matkan viimeisestä lähtöselvityksestä. Pelkkä varaus tai lipun lunastus ei kartuta bonuspisteitä.
Bonuspisteet ovat voimassa 24 kk niiden kirjautumiskuukaudesta eteenpäin.

Muistathan:
- ilmoittaa Club One -asiakasnumerosi aina matkavarausta tehdessäsi
- esittää Club One -korttisi aina tehdessäsi ostoksia laivalla
- Internet-varauspalvelussa varatessasi merkitä Club One -asiakasnumeron kaikkien tilille rekisteröityjen perheenjäsenten kohdalle erikseen
- esittää Club One -korttisi Tallink Hotelleissa asioidessasi jo palvelun/tuotteen tilauksen yhteydessä, jotta kerrytät bonuspisteitä. Mikäli Club One -kortin esittää vasta huonelaskun maksun yhteydessä, ei ostos kerrytä bonuspisteitä.

Laivalla tehtyjä ostoksia tai matkavarauksia ei kirjata jälkikäteen Club One -kanta-asiakastilillesi.

Lue usein kysyttyjä kysymyksiä pisteiden kertymisestä »

HUOM!
- Matkanjärjestäjien tuottamista matkoista, ryhmämatkoista ja charter-risteilyistä* bonuspisteitä kertyy erillisen taulukon mukaisesti.
- Tallink Pre-Order -palvelun kautta tilatut tuotteet sekä Shuttle Car Shopping -ostokset pisteytyvät ennakkoon ostettujen palvelujen periaatteen mukaan.
- Europa Car Shopping -ostoksista bonuspisteet kertyvät laivalla tehtyjen ostosten periaatteen mukaisesti.

* Matkanjärjestäjän tuottamalla matkalla tarkoitetaan yhteistyökumppaneiden tuottamia matkoja, esim. risteilypaketteja, jotka sisältävät risteilyn lisäksi bussikuljetuksen kotipaikkakunnalta satamaan ja takaisin. Ryhmämatkoista, joista myönnetään ryhmäalennus bonuspisteet kertyvät reittikohtaisesti allaolevan taulukon mukaisesti. Charter-risteilyistä bonuspisteet kertyvät yleensä allaolevan taulukon mukaisesti, ruokailut eivät pisteydy. 

 Katso matkanjärjestäjäpistetaulukko tästä »

Sarjalipuilla varatuista matkoista kertyvät bonuspisteet erillisen taulukon mukaisesti.

Katso taulukko tästä »
Sarjalippupistetaulukko
Silver- ja Bronze-asiakkaat Pisteet matkasta / varaus
Star Class -sarjalippu 

1 100

Comfort Class -sarjalippu

1 800
Business lounge -sarjalippu
 
2 400
autosarjalippu
 
900
pakettiautosarjalippu
 
1 700
Gold-asiakkaat Pisteet matkasta / varaus
Star Class -sarjalippu
 
1 300
Comfort Class -sarjalippu
 
2 200
Business lounge -sarjalippu
 
2 900
autosarjalippu
 
1 100
pakettiautosarjalippu
 
2 050

Bonuspisteitä eivät kartuta

Bonuspisteitä eivät kerrytä:
- kolmansien osapuolten palvelut kuten yhteisliikenteen liput (esim. Gotlannin lauttaliput)
- muiden kuin Tallink Hotels -hotellien yöpymiset
- Tallink Hotels -hotelleihin ostetut majoitus-, kokous- ja saunapalvelut, joita ei ole varattu Tallink Siljan laivamatkojen yhteyteen 
- Pirita Spa hotellissa ostetut kauneuspalvelut
- Tallink Spa & Conference -hotellissa maksetut sauna- ja allasosaston liput ja palvelut
- Tallink Hotels -hotellien huoneen minibaarilasku eikä huoneluokan tasokorotus
- palvelu- ja muut vastaavat maksut
- matkat, joissa on käytetty Tallink Siljan yritysnumeroa
- Tallinkin ja Silja Linen terminaaleissa olevissa myymälöissä ja muissa liikkeissä tehdyt ostokset
- Tallink Megastar ja Star -laivan BURGER KING® -ravintolan ostokset.

Lue lisää rajoituksista Club One -ehtojen kohdasta 3. Tasovaatimukset ja bonuspisteiden kerääminen
3. TASOVAATIMUKSET JA BONUSPISTEIDEN KERÄÄMINEN

3.1 Club One -jäsenyyden taso perustuu viimeksi kuluneiden 12 perättäisen kuukauden ("seurantajakso") aikana kerättyjen bonuspisteiden määrään. Tasoon vaikuttavien bonuspisteiden pitää kirjautua kanta-asiakastilille seurantajakson aikana.

3.2 Club One Gold -tasoon vaaditaan 60 000 bonuspistettä 12 kuukauden seurantajakson aikana. Gold-tasolle voi nousta saavutettuaan ensin Silver-tason, johon vaaditaan 15 000 bonuspistettä. Bronze-taso on Club One -asiakkuuden ensimmäinen taso.

3.3 Tasokriteerit tarkistetaan päivittäin. Uusi asiakkuustaso astuu voimaan heti kun kohdassa 3.2. määritellyt tasokriteerit täyttyvät. Uuteen tasoon oikeuttava kortti postitetaan asiakkaalle noin 4 viikon kuluessa.

3.4 Tasolta toiselle siirryttäessä tai tason uusiutuessa alkaa aina uusi seurantajakso ja tasomääritykseen käytettävien bonuspisteiden määrä alkaa taas nollasta. Tason vaihtuminen tai päivittyminen ei vaikuta asiakkaan käytettävissä olevaan bonuspistesaldoon.

3.5 Bonuspisteiden ansainta on sidottu Club One -kanta-asiakkuuden tasoon. Myönnettävien bonuspisteiden määrä perustuu matkalippuostoihin, ennakkoon tilattavien Pre-Order -tuotteiden ostoihin, Tallink Hotelleissa tehtyihin ostoihin sekä laivalla tehtäviin ostoihin. Bonuspisteitä kerryttävät Tallinkin matkavarauksen yhteydessä ostetut Tallinkin tuottamat palvelut sekä yöpymiset Tallink Hotelleissa. Tallink pidättää oikeuden antaa eri määrän bonuspisteitä eri palveluista ja myyntipisteestä riippuen.

3.5.1 Ennakkoon ostetut laivamatkat ja palvelut kerryttävät bonuspisteitä seuraavasti: Gold-asiakkaat 1 € = 40 bonuspistettä, Silver-asiakkaat 1 € = 35 bonuspistettä ja Bronze-asiakkaat 1 € = 30 bonuspistettä.

3.5.2 Tallinkin aluksilla ja Tallink Hotelleissa tehdyistä ostoista bonuspisteet kertyvät seuraavasti: Gold-asiakkaat 1 € = 29 bonuspistettä, Silver-asiakkaat 1 € = 25 bonuspistettä ja Bronze-asiakkaat 1 € = 21 bonuspistettä.

3.6 Kaikki yllämainitut bonuspisteet kirjautuvat Club One -kanta-asiakastilille yhden viikon sisällä matkan viimeisestä lähtöselvityksestä. Varauksen tekeminen tai matkalipun lunastaminen ei vielä itsessään oikeuta bonuspisteiden ansaintaan.

3.7 Bonuspisteiden käyttäminen ei vaikuta Club One -jäsenyyden tasoon.

3.8 Bonuspisteet ovat voimassa 24 kuukautta bonuspisteiden kirjautumiskuukaudesta eteenpäin.

3.9 Club One -bonuspisteitä voi kerätä vasta jäsenyyden alkamisen ja Club One -kortin vastaanottamisen jälkeen. Myönnetyt bonuspisteet ovat talouskohtaisia eikä niillä ole rahallista lunastusarvoa.

3.10 Kertyneillä bonuspisteillä asiakas voi varata Tallinkin palveluita.

3.11 Club One -jäsenyyden päättyessä myös Club One -bonuspisteet mitätöityvät, eikä asiakkaalla ole oikeutta korvausvaateisiin.

3.12 Jälleenmyyjien kautta ostetut Tallinkin palvelut kartuttavat bonuspisteitä ellei toisin mainita. Tallinkin kautta myytävät kolmansien osapuolten palvelut eivät kartuta bonuspisteitä ellei toisin mainita.

3.13 Matkan tai palvelun maksava Club One -jäsen ei ole oikeutettu bonuspisteisiin tai Club One -etuhintoihin, ellei hän itse ole palvelua käyttävä henkilö. Kanta-asiakashintaisia tuotteita voi varata yksittäiseen varaukseen enintään 1 hytti per kanta-asiakas tai 2 kansipaikkaa per kanta-asiakas.

3.14 Tallinkin lahjakortin tai vastaavan tuotteen osto ei kerrytä bonuspisteitä. Lahjakorteista tai muista vastaavista tuotteista bonuspisteet kertyvät tuotteen käytön yhteydessä henkilölle, joka käyttää tuotteen tai palveluita. Laivaraha-nimistä tuotetta ostaessa bonuspisteet kertyvät asiakkaan tilille, kun Laivaraha on lisätty asiakkaan varaukselle ja kyseinen varaus on lähtöselvitetty ja matkustettu.

3.15 Club One pidättää oikeuden olla kokonaan myöntämättä bonuspisteitä tietyistä palveluista tai yhteistyökumppaneiden tarjoamista palveluista tai myöntää vain osittaisen määrän normaalista bonuspistekertymästä.

3.16 Bonuspisteiden rekisteröimistä varten asiakkaan tulee ilmoittaa kanta-asiakasnumeronsa matkavarauksensa yhteydessä ja esittää Club One -korttinsa laivalla tai Tallink Hotellissa aina ostoksia tehdessään. Club One -kanta-asiakaskortti esitetään laivan myymälöiden kassalla ja Tallink Hotelleissa palvelua tilattaessa ennen ostosten maksua ja ravintoloissa heti tilauksen yhteydessä. Matkalippuja tai ostoksia ei kirjata Club One –kanta-asiakastilille jälkikäteen.

3.17 Club One -korttia ei voi käyttää samanaikaisesti Tallink Credit Card -kortin (TCC) kanssa.

3.18 Matkalippu- ja laivaostoista, ennakkoon ostetuista ateriakupongeista sekä Tallink Hotelleissa tehdyistä ostoista ja PreOrder-tilauksista kirjataan kanta-asiakasnumerolle ainoastaan niiden talouden jäsenten ostot, jotka on rekisteröity Club One -jäseniksi.

3.19 Kaikki samassa taloudessa asuvat ja Club One kanta-asiakastilille rekisteröidyt asiakkaat kartuttavat samaa talouskohtaista bonuspistetiliä.

3.20 Pääkortinhaltija omistaa bonuspisteet ja kanta-asiakastilin hallinnoijana on vastuussa kaikista kanta-asiakastiliä koskevista toimenpiteistä.

3.21 Sekä pääkortin- että rinnakkaiskortinhaltijat ovat yhtäläisesti oikeutettuja käyttämään kanta-asiakastilillä olevia bonuspisteitä aikajärjestyksessä.

3.22 Club One ei ole velvoitettu ottamaan yhteyttä pääkortinhaltijaan saadakseen etukäteishyväksynnän rinnakkaiskortinhaltijan bonuspisteiden käytölle. Club One ei ole velvoitettu korjaamaan bonuspisteiden käyttöä samassa taloudessa asuvien väitteiden perusteella. Bonuspisteiden käyttöä koskevat riidat ratkaistaan pääkortinhaltijan ja rinnakkaiskortinhaltijan välillä.

3.23 Bonuspisteitä voi siirtää yhdeltä kanta-asiakastililtä toiselle kanta-asiakastilille. Siirron voi tehdä sekä pää- että rinnakkaiskortinhaltija. Bonuspisteiden siirto on mahdollista myös siinä tapauksessa kun kaksi tai useampia kanta-asiakastili yhdistetään yhdeksi talouskohtaiseksi tiliksi.

3.24 Matkanjärjestäjien tuottamista matkoista bonuspisteet kertyvät reittikohtaisesti erillisen taulukon mukaisesti. Matkanjärjestäjän tuottamalla matkalla tarkoitetaan yhteistyökumppaneiden tuottamia matkoja, esim. risteilypaketteja, jotka sisältävät risteilyn lisäksi bussikuljetuksen kotipaikkakunnalta satamaan ja takaisin. Suomessa tämä pätee myös matkoihin, joiden yhteydessä on käytetty Tallinkin yhdistyssopimuskorttia.

3.25 Ryhmämatkoista, joista myönnetään ryhmäalennus, bonuspisteet kertyvät reittikohtaisesti erillisen taulukon mukaisesti.