SELF CHECK-IN

Lähtöselvitys Helsinki-Tallinna -reittimatkoilla, Päivä Tallinnassa -risteilyillä sekä Tallink-hotellimatkoilla Tallinnaan hoituu kiireettömästi ja jonottamatta matkapuhelimella tai netissä, kun sinulle sopii! Voit tehdä lähtöselvityksen Tallink Silja -mobiilisovelluksella tai tietokoneella netissä 24 h – ½ h ennen lähtöä (ajoneuvon kanssa viimeistään 45 minuuttia ennen lähtöä).

Huomioithan, että lipuntarkastusportit sulkeutuvat ja laivaannousu päättyy 20 minuuttia ennen laivan lähtöaikaa.
Automatkustajien tulee olla autolähtöselvityksessä viimeistään tunti ennen laivan lähtöä.

Lähtöpäivänä terminaalissa voit tehdä lähtöselvityksen itse lähtöselvitysautomaatilla.
Käytössäsi on aina myös perinteinen lähtöselvitystiski, jossa saat henkilökohtaista palvelua.

TEE LÄHTÖSELVITYS

HUOM. Tarvitset lähtöselvitystä varten varaus- ja turvanumeron varausvahvistuksestasi.

Lue lisää:
Lähtöselvitys matkapuhelimella →
Lähtöselvitys internetissä →
Lähtöselvitysautomaatit →

Lähtöselvitys matkapuhelimella

Toimi näin →
  • lataa ilmainen Tallink Silja -mobiilisovellus sovelluskaupastasi (iOS ja Android)
  • kirjaudu sisään Club One-tiedoillasi tai syöttämällä varausnumerosi ja turvanumeron
  • näet matkasi ja pääset tekemään lähtöselvityksen
  • lähtöselvitetyn matkan koodillinen laivaannousukortti löytyy kätevästi suoraan sovelluksesta, joka toimii myös ilman verkkoyhteyttä

Huom! Jos olet lähtöselvittänyt mobiilisovelluksella meno- sekä paluumatkan, paluumatkan laivaannousukortti tulee näkyviin vasta, kun menomatka on matkustettu. Jos mobiili-laivaannousukortti katoaa ja sinulla ei ole mobiilisovellusta, mene osoitteeseen checkin.tallink.com ja kirjaudu sisään varausnumerolla sekä turvanumerolla.

Tee lähtöselvitys →

Voit tehdä lähtöselvityksen matkapuhelimella:

  • Helsinki–Tallinna -reittimatkoilla
  • Päivä Tallinnassa -risteilyillä (meno- ja paluumatka saman päivän aikana)
  • Tallink-hotellimatkoilla
 

Tee lähtöselvitys terminaalissa, jos varauksessasi on:

  • hytti
  • muu kuin Tallink Hotels -ketjuun kuuluva hotelli
  • muita lisäpalveluita kuin ruokailuja
  • maksu ei ole kirjautunut varaukselle (huom. pankkisiirto kestää kirjautua pari päivää, joten suosittelemme luottokorttimaksua)

 

Lähtöselvitys tietokoneella

Toimi näin →
  • lähtöselvitys onnistuu sähköpostiisi tulleella linkillä, joka ohjaa lähtöselvityssivulle
  • kirjaudu sisään varausnumerolla sekä turvanumerolla
  • huomioithan, että tehdessäsi lähtöselvityksen tietokoneella, tulee laivaannousukortti tulostaa matkaan mukaan

Tee lähtöselvitys →

Voit tehdä lähtöselvityksen tietokoneella:

  • Helsinki–Tallinna-reittimatkoilla
  • Päivä Tallinnassa -risteilyillä (meno- ja paluumatka saman päivän aikana)
  • Tallink-hotellimatkoilla
 

Tee lähtöselvitys terminaalissa, jos varauksessasi on:

  • hytti
  • muu kuin Tallink Hotels -ketjuun kuuluva hotelli
  • muita lisäpalveluita kuin ruokailuja
  • maksu ei ole kirjautunut varaukselle (huom. pankkisiirto kestää kirjautua pari päivää, joten suosittelemme luottokorttimaksua)

Lähtöselvitysautomaatit

Toimi näin →
 

Aloita lähtöselvitys avaamalla varauksesi:

  • varausnumerolla sekä turvanumerolla, jotka löytyvät varausvahvistuksesta TAI
  • syöttämällä Club One -kortti lukijaan TAI
  • skannaamalla lukijalaitteella varausvahvistuksessa oleva viivakoodi
  • totea näytöstä varauksesi tiedot oikeaksi, ja paina ”Lähtöselvitä”, jonka jälkeen automaatti tulostaa matkan laivaannousukortit


Lähtöselvitysautomaateilla voit myös suorittaa avoimena olevia maksuja (ei Riika), sekä täyttää puuttuvia matkustajatietoja.

Lähtöselvitysautomaateilla voit tehdä lähtöselvityksen vain siinä terminaalissa, josta olet lähdössä matkalle (esim. Länsiterminaalissa et voi tehdä lähtöselvitystä Tukholmaan lähteville laivoille).

 

 

Yksittäisten, ilman ajoneuvoa matkustavien asiakkaiden käytettävissä ovat lähtöselvitysautomaatit

  • Helsingin Länsiterminaaleissa (T1 & T2) ja Olympiaterminaalissa
  • Turun Silja terminaalissa
  • Tukholman Värtan terminaalissa
  • Tallinnan D-terminaalissa
  • Riian terminaalissa