online-varaus

Varaa matkasi vuorokauden ympäri Internet-varauspalvelussamme

Alla olevien ohjeiden avulla saat vastaukset yleisimpiin meiltä kysyttyihin kysymyksiin.

Tarvitsetko apua?
Online-tuki »

Tekninen tuki opastaa sinua puhelimitse Internet-varauspalveluun ja Club One -verkkoasiointiin liittyvissä asioissa.
Soita numeroon 010 804 133
Palvelemme ma-pe 8-21, la 9-18, su 10-18
Puhelun hinta 8,35 snt/puh + 16,69 snt/min

Mikäli haluat tehdä uuden matkavarauksen tai muuttaa/perua olemassa olevan varauksesi, olethan yhteydessä Myyntipalveluumme.
 
Tallink Silja Chat »

Chatissä voit kysyä reaaliaikaisesti matka-asiantuntijoiltamme asioita, jotka liittyvät matkaan, varaukseen tai Club One -asiakkuuteen. Chat palvelee sinua aina, kun sivun oikeassa reunassa on näkyvissä chat-ikkuna.

Mikäli haluat tehdä uuden matkavarauksen tai muuttaa/perua olemassa olevan varauksesi, olethan yhteydessä Myyntipalveluumme.
 

varauksen tekeminen

Valitse henkilömäärä
Lue lisää »

Valitse sivun yläreunasta henkilömäärä, huomioi eri ikäkategoriat. Katso kuva

Mikäli matkalla on vain alaikäisiä matkustajia, tulee varaus tehdä Myyntipalvelustamme.

Mikäli meno- ja paluumatkalla on eri määrä matkustajia, tulee Internet-varauspalvelusta varatessa tehdä kaksi erillistä varausta.

Päivämäärä & suunta, matkan tyyppi
Lue lisää »


Valitse sivun yläreunassa olevasta kalenterista matkapäivä ja sen alapuolelta matkan suunta. Valitse matkaasi vastaava välilehti. Jos matkasi on yhdensuuntainen, rastita välilehtien alapuolelta kohta ”yksi suunta”. Katso kuva

Jos meno- ja paluumatkat ovat eri reiteillä (esimerkiksi meno Helsingistä Tukholmaan, paluu Tukholmasta Turkuun), tulee Internet-varauspalvelusta varatessa matkasta tehdä kaksi erillistä varausta.


Ajoneuvo mukana
Lue lisää »
 

Ajoneuvon ollessa mukana rastita sivun yläreunassa olevasta palkista kohta ”ajoneuvo mukana”. Katso kuva

Mikäli kyseessä ei ole henkilöauto, pääset muuttamaan ajoneuvon kokoluokkaa alasvetovalikosta kohdasta ”ajoneuvot”. Täältä pääset myös tarvittaessa lisäämään useamman ajoneuvon samalle varaukselle.

Megastarin autohallipaikat ovat toistaiseksi varattavissa ainoastaan Myyntipalvelustamme.


 

Lähtöajat ja matkustusluokka
Lue lisää »
 

Jos kyseessä on reittimatka, valitse allaolevista sarakkeista haluamasi lähtöpäivät ja -ajat. Nämä valittuasi pääset valitsemaan matkustusluokan.

Inva- ja allergiahytit sekä mies- ja naispaikat pääset valitsemaan alempaa sivulta kohdasta ”erikoishytit ja paikat jaetuista hyteistä”.

Lemmikkihytit (Helsinki – Tallinna -reitillä myös lemmikkihäkit) löydät kohdasta ”lemmikin kanssa matkustaminen”.


Ateriat
Lue lisää »
 

Valittuasi matkustusluokan pääset valitsemaan aterioita matkalle kohdasta ”ruokailut laivalla”. Mikäli ateriat varataan vain osalle matkustajista, tulee matkavaraus tehdä Myyntipalvelustamme


Club One
Lue lisää »
 

Club One -kortin numero sekä kortinhaltijan nimi syötetään matkayhteenvedon yläpuolelle sivun oikeaan laitaan. Katso kuva

Mikäli haluat käyttää matkavaraukseen bonuspisteitäsi, valitse kohta ”käytä bonuspisteitä”. Jos lähdöllä on vielä bonuspisteillä varattavia hyttejä/kansipaikkoja, tarvittava pistemäärä päivittyy matkustusluokan kohdalle. Koko matkaan tarvittava pistemäärä sekä maksettava rahasumma päivittyy matkayhteenvetoon sivun oikeaan laitaan.

Bonuspisteitä voi käyttää matkavaraukseen vain yhdeltä Club One -kortilta. Tällöin kortilla on oltava tarvittava määrä pisteitä matkan varaamiseen.


Etukortit
Lue lisää »
 

Mikäli sinulla on etukortti, jossa on alennuskoodi, tuotetunnus tai ID-numero, voit syöttää sen ”minulla on alennuskoodi” -kenttään. Katso kuva

Huomioithan, että kaikkia etu-/lahjakortteja ei ole mahdollista käyttää matkaan Internet-varauspalvelun kautta.


Matkustajatiedot
Lue lisää »
 

Matkustajatiedot pääset syöttämään painettuasi ”osta matka” -painiketta.  Mikäli matkustajalla on Club One -kortti, voit syöttää kortin numeron matkustajan nimen perään. Katso kuva

Syntymäajat lisätään varaukseen matkan maksamisen jälkeen.

Huomioithan, että jos olet Club One -asiakas, mutta et itse matkusta, et voi syöttää varaukseen omaa Club One -numeroasi. Jos syötät Club One -numerosi varaukseen, järjestelmä lisää sinut automaattisesti varaukselle etkä pääse muuttamaan matkustajatietoja.


K-Plussa
Lue lisää »
 

Jos haluat matkastasi K-Plussa -pisteet, paina ”Haluan tästä matkasta K-Plussa-pisteet” -painiketta ja syötä K-Plussa -korttisi numero. Katso kuva

Huomioithan, että varauksesta voi saada joko Club One- tai K-Plussa -pisteet, molempia ei voi kerryttää samanaikaisesti. Katso tarkemmat ohjeet varauksen tekemiseen sekä K-Plussa -pisteiden ansaitsemiseen.


Maksutapa
Lue lisää »
 

Voit valita maksutavaksi verkkopankkimaksun, luottokortin tai Klarna-laskun (maksa myöhemmin). Valittavana olevat verkkopankit ja luottokortit näet painamalla oikeaa välilehteä. Huomioithan, että verkkopankkimaksut ja useimmat luottokorttimaksut vaativat tunnistautumisen verkkopankkitunnuksilla. Lue lisää maksutavoista.


Varauksen muutos ja peruutus
Lue lisää »


Yleisimpiä virheilmoituksia

”Ole hyvä ja lisää hytti”
Lue lisää »


Laivoilla on sekä kahden, kolmen että neljän henkilön hyttejä. Mikäli saat kyseisen virheilmoituksen, niin se tarkoittaa sitä, että kaikki neljän henkilön hytit ovat jo loppuunmyyty valitsemaltasi lähdöltä. Voit valita kaksi hyttiä tai katsoa paikkatilannetta jonain toisena lähtöpäivänä.
 


”Ole hyvä ja täytä kaikki kentät”
Lue lisää »


Päästäksesi maksamaan varauksesi siinä tulee olla yhteyshenkilön tiedot (etu- ja sukunimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite), kaikkien matkustajien etu- ja sukunimet sekä mahdollinen Club One –numero, ja ajoneuvon rekisterinumero. Tarkistathan myös, ettei K-Plussa-kortin kuvan alapuolella ole tyhjiä kenttiä. 
 


”Vastaava varaus asiakasnumerolla on jo olemassa”
Lue lisää »


Varausnumero muodostuu sen jälkeen kun olet valinnut haluamasi maksutavan ja siirtynyt Internet-varauspalvelustamme joko verkkopankin tai luottokunnan sivulle. Eli vaikka et olisi saanut maksettua varaustasi, niin silti sinulla voi olla voimassa oleva varaus. Ota tässä tapauksessa yhteyttä Chat –palveluumme tai Online-tukeemme.