henkilölähtöselvitys

Kun matkasi lähestyy muista ajoissa tarkistaa että sinulla on tarvittavat matkustusasiakirjat. Lähtöselvitykseen on hyvä saapua hyvissä ajoin ennen laivan lähtöä.

Tehtyäsi etukäteen lähtöselvityksen Tallink Silja-mobiilisovelluksella on sinulla puhelimessasi jo valmiina laivaannousukortti, Terminaalissa voi lähtöselvityksen tehdä lähtöselvitysautomaatilla tai asiakaspalvelutiskillä, lue ohjeet alta.

Aikataulut → 
Satamat ja terminaalit → 
Self check-in → 
Laivaannousu → 

ohjeita matkustajille

  • Laivaannousukortit voit noutaa asiakaspalvelutiskiltä vain lähtöpäivänä, lähtöselvityksen aukioloaikana.
  • Tehdessäsi lähtöselvityksen asiakaspalvelutiskillä, on esitettävä vähintään yksi henkilöllisyystodistus varausta kohden.
  • Lähtöselvitys alkaa kaksi tuntia (2 h) ennen laivan lähtöä.
  • Esitä lähtöselvitystiskillä matkavahvistus/varausnumero ja tarvittaessa maksukuitti, josta ilmenee viitenumero sekä arkistointitunnus. 
  • Jos sinulla ei ole paperista maksukuittia mukana, riittää että esität mobiilipankista maksukuitin.
  • Mikäli et ole maksanut varaustasi tulee matka lunastaa ja lähtöselvittää tunti ennen laivan lähtöä. Sen jälkeen lunastamattomat matkat voidaan perua ilman erillistä ilmoitusta.
  • Suosittelemme, että myös matkansa jo ennakkoon maksaneet matkustajat saapuvat lähtöselvitykseen tuntia ennen laivan lähtöä.
  • Viimeinen lähtöselvitysaika on puoli tuntia (30 min.) ennen laivan lähtöaikaa, jonka jälkeen lähtöselvitys sulkeutuu.
  • Lipuntarkastusportit sulkeutuvat ja laivaannousu päättyy 20 minuuttia ennen laivan lähtöä.
  • Huomioithan että lähtöselvitysaikana palvelemme ensisijaisesti lähtevän laivan matkustajia.
  • Lähtöselvitysaikana tehtyihin uusiin matkavarauksiin lisätään palvelumaksu.

Kun olet saanut laivaannousukortin voit siirtyä lipuntarkastusporteille. Lue lisää laivaannoususta