Korttien toimitus ja voimassaolo

Uudet asiakkaat

Club One Bronze -kortti toimitetaan postitse noin neljän viikon kuluessa jäsenyyden aukeamisesta. Kun hakemuksesi on käsitelty saat liittymislomakkeessa ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen automaattisesti tiedotteen, jossa on asiakasnumerosi.  Saatuasi asiakasnumerosi Bronze-tason edut ovat käytössäsi, kunhan muistat ilmoittaa Club One -asiakasnumerosi matkavarausta tehdessäsi ja näyttää korttiasi laivalla aina ostosten yhteydessä. Mikäli matkustat ennen kortin saapumista, voit ladata mobiilikortin tai pyytää väliaikaisen kortin lähtöselvityksestä.

Kortin uusiutuminen

Uusi Club One -kortti postitetaan sinulle automaattisesti Club One -kanta-asiakasrekisterissä olevaan osoitteeseen edellisen kortin voimassaolon päätyttyä tai noustuasi tasolta toiselle. Club One -asiakkuuden tasoa seurataan tason päättymispäivään asti ja uusi Club One -kortti lähtee tilaukseen vasta tason päivittymisen jälkeen. Siksi kaikkien Club One -korttien magneettinauhalle on ohjelmoitu ylimääräinen voimassaolokuukausi. Näet kortin etupuolelta sekä Club One -asiakkuutesi nykyisen tason päättymispäivän (level valid until) sekä Club One -korttisi voimassaoloajan päättymispäivän (card valid until). Aktiiviset Bronze-tason kortit ovat voimassa toistaiseksi.

Club One -mobiilikortti 

Muovisen Club One -kortin lisäksi voit Tallinkin ja Silja Linen laivoilla käyttää älypuhelimeen ladattavaa Club One -mobiilikorttia.  Saadaksesi edut ja alennukset mm. Club One -yhteistyökumppaneilta, kannattaa myös muovinen Club One -kortti pitää mukana. Lue tarkemmat ohjeet ja tiedot Club One -mobiilikortin lataamisesta täältä. Mikäli sinulla on jo älypuhelimessasi Tallink Silja Line -sovellus, päivitä sovellus saadaksesi Club One -mobiilikortin käyttöösi. Tällä hetkellä Club One -mobiilikortti on saatavissa vain AppStoresta (iOS) ja Google Playstä (Android).

Väliaikainen kortti

Mikäli lähdet matkalle ennen kuin Club One -korttisi on ehtinyt tulla postitse tai kortti ei jostain syystä ehdi perille ennen ylimääräisen voimassaolokuukauden päättymistä, voit tarvittaessa pyytää Tallink Siljan lähtöselvityksistä Club One -asiakasnumerollasi väliaikaisen kortin matkalle lähtiessä.

KADONNUT KORTTI

Mikäli Club One -korttisi on kadonnut tai varastettu, siitä tulee ilmoittaa Club One -kanta-asiakaspalveluun. Sinulle toimitetaan uusi Club One -kortti veloituksetta noin neljän viikon kuluessa ilmoituksen tapahtumisesta. Ennen uuden Club One -kortin saapumista, saat tarvittaessa väliaikaisen kortin lähtöselvityksestä.

Lue lisää Club One -kortin käyttämisestä Club One -ehtojen kohdasta 2. Jäsenyys ja jäsenkortti
2. JÄSENYYS JA JÄSENKORTTI

2.1. Ohjelmaan voivat liittyä 18 vuotta täyttäneet henkilöt, joilla on vakituinen osoite.

2.2. Kanta-asiakkuus ja kanta-asiakasedut ovat talouskohtaisia. Talouskohtaisuudella tarkoitetaan samassa taloudessa/ruokakunnassa ja samassa osoitteessa asuvaa puolisoa ja lapsia. Nämä henkilöt voidaan pääkortinhaltijan suostumuksella liittää samalle talouskohtaiselle Club One -tilille, jolloin heidät rekisteröidään Club One -jäseniksi. Puolisolla ja jokaisella 18-vuotiaalla, samassa taloudessa asuvalla lapsella on mahdollisuus saada käyttöönsä oma rinnakkaiskortti. Kaikki samalle Club One tilille rekisteröidyt henkilöt saavat käyttöönsä saman kanta-asiakasnumeron. Vain kanta-asiakasnumerolle rekisteröidyt talouden jäsenet voivat kerryttää yhteistä bonuspistesaldoa ja hyödyntää kanta-asiakasetuja.

2.3. Kanta-asiakashinnat ovat maakohtaisia. Asiakkaan osoite Club One -kanta-asiakasrekisterissä määrittää minkä maan kanta-asiakashintoihin asiakas on oikeutettu. Matkoihin, jotka ostetaan tai jotka aloitetaan toiselta maantieteelliseltä alueelta kuin kotimaasta, sovelletaan kuitenkin aina kyseisen maantieteellisen alueen hintoja.

2.4. Tasot ja niiden määritelmät: Club One- kortteja on kolmea eri tasoa (Bronze, Silver ja Gold). Eritasoiset kanta-asiakaskortit oikeuttavat erilaisiin etuihin. Club One -jäsenyyden taso määritellään kuluneiden 12 kuukauden aikana kerättyjen bonuspisteiden mukaan. Bonuspisteitä kertyy seuraavasti: 31.12.2014 asti:
Silver- ja Bronze-asiakkaat
Matkaliput ja ennakkoon ostetut palvelut 1 € = 33 bonuspistettä
Laivaostot 1 € = 24 bonuspistettä
Gold-asiakkaat
Matkaliput ja ennakkoon ostetut palvelut 1 € = 40 bonuspistettä
Laivaostot 1 € = 29 bonuspistettä

1.1.2015 alkaen:
Bronze-asiakkaat
Matkaliput ja ennakkoon ostetut palvelut 1 € = 30 bonuspistettä
Laivaostot 1 € = 21 bonuspistettä
Silver-asiakkaat
Matkaliput ja ennakkoon ostetut palvelut 1 € = 35 bonuspistettä
Laivaostot 1 € = 25 bonuspistettä
Gold-asiakkaat
Matkaliput ja ennakkoon ostetut palvelut 1 € = 40 bonuspistettä
Laivaostot 1 € = 29 bonuspistettä

Korttitasoista ja niiden eduista saa tietoa internetistä yllämainituista osoitteista tai kanta-asiakaspalvelusta.

2.5. Tallinkilla on oikeus muuttaa Club One -korttien tasojärjestelmää ja eri tasojen tuottamia etuja.

2.6. Asiakkaalla voi olla vain yksi kanta-asiakasnumero.

2.7. Club One-kanta-asiakasohjelmaan voi liittyä veloituksetta.

2.8. Kanta-asiakasohjelmaan voi liittyä Tallinkin matkamyymälöissä, internetsivuilla, laivoilla tai lähettämällä allekirjoitetun liittymislomakkeen Tallinkille.

2.9. Allekirjoittamalla Club One –liittymislomakkeen asiakas hyväksyy Club One -ehdot. Club One verkkopalvelussa asiakas hyväksyy Club One -ehdot verkkolomakkeella.

2.10. Liittymällä Club One -ohjelmaan asiakkaan katsotaan antaneen Tallinkille oikeuden lähettää hänelle tietoa Club One -ohjelmasta sähköpostilla, kotiosoitteeseen ja matkapuhelimella, jotta kanta-asiakasohjelmaan liittyvien palvelujen käyttö olisi mahdollista asiakkaalle ja jotta Tallink voi täyttää velvoitteensa asiakasta kohtaan.

2.11. Antamalla henkilökohtaiset tietonsa Club One -liittymislomakkeessa, asiakas antaa suostumuksensa henkilötietojensa käsittelyyn sekä luvan kerätä tietoja hänen matkoistaan kanta-asiakasohjelmaa varten. Club One -rekisteriseloste löytyy osoitteesta www.clubone.fi

2.12. Rinnakkaiskortin hakeminen edellyttää aina pääkortinhaltijan suostumusta. Rinnakkaiskorttia haettaessa hakemukseen tarvitaan myös rinnakkaiskortinhaltijan allekirjoitus.

2.13. Club One -jäsenyys ja talouskohtainen seurantajakso alkavat, kun asiakkaan tiedot on rekisteröity Club One -järjestelmään.

2.14. Tallink lähettää rekisteröinnin osoitukseksi asiakasnumerolla varustetun Club One -kortin neljän viikon kuluessa rekisteröinnistä. Club One -ohjelma edellyttää, että asiakas allekirjoittaa Club One -kanta-asiakaskortin välittömästi sen saatuaan. Club One -korttia ei saa käyttää allekirjoittamattomana. Pyydettäessä asiakkaan on todistettava henkilöllisyytensä.

2.15. Tasoon sidotut edut astuvat voimaan heti tason muututtua ja toimivat laivoilla uuden tasoisen kortin myötä.

2.16. Kadonneesta Club One -kanta-asiakaskortista tulee ilmoittaa ensi tilassa Club One -kanta-asiakaspalveluun. Tallink ei ole velvollinen korvaamaan kadonneesta Club One -kortista aiheutunutta vahinkoa. Kanta-asiakkaalle toimitetaan uusi kortti noin neljän viikon kuluessa ilmoituksen tapahtumisesta.

2.17. Club One -kanta-asiakaskortin tai -asiakasnumeron luovuttaminen muiden kuin oman talouden jäsenten käyttöön on kiellettyä. Tallink pidättää oikeuden poistaa tilille virheellisesti tai vilpillisesti kertyneet bonuspisteet.

2.18. Club One voi lakkauttaa kanta-asiakkaan jäsenyyden ja mitätöidä bonuspisteet väärinkäytösten ja/tai muun hyvän tavan vastaisen käyttäytymisen vuoksi. Väärinkäytökseksi katsotaan mm. minkä tahansa tässä esitteessä esitetyn säännön rikkominen, dokumenttien kuten lippujen tai arvokuponkien väärentäminen, muuttaminen, myyminen tai luvaton luovuttaminen toiselle henkilölle tai kanta-asiakaskortin luovuttaminen muun kuin oman talouden henkilöiden käyttöön ja muu hyvän tavan vastainen käytös. Tällöin Tallinkilla on oikeus mitätöidä kyseisen asiakkaan bonuspisteet ilman ennakkoilmoitusta. Club One ilmoittaa tällöin jäsenelle kirjallisesti jäsenyyden lakkauttamisesta, lakkauttamisen syystä ja bonuspisteiden mitätöimisestä.

2.19. Jäsenyyden voi milloin tahansa lopettaa kirjallisella ilmoituksella kunkin maan Club One -kanta-asiakaspalveluun yllä olevassa osoitteessa. Club One mitätöi kanta-asiakkaan bonuspisteet vastaanotettuaan ilmoituksen. Pääkortinhaltijan ilmoitus koskee myös rinnakkaiskortinhaltijoita.

2.20. Club One -kortti ei ole maksu- tai luottokortti.

2.21. Club One -jäsen on viipymättä velvollinen ilmoittamaan nimensä, osoitteensa tai talouden jäseniin liittyvistä muutoksista Club One -kanta-asiakaspalveluun. Lisäksi jäsenen on oltava tietoinen ohjelman säännöissä ja eduissa tapahtuvista muutoksista.

2.22. Muutoksista tiedotetaan kunkin maan omilla internetsivuilla, kanta-asiakaslehdessä sekä muussa materiaalissa, joka koskee Club One -ohjelmaa.

2.23. Club One pidättää oikeuden peruuttaa väärillä yhteystiedoilla olevan kanta-asiakasnumeron, ellei asiakas ole ilmoittanut uusia yhteystietojaan 12 kuukauteen.