Asiakkuuden tasot

Club One -asiakkuuden tasot ovat alimmasta ylimpään Bronze-, Silver- ja Gold-taso. Jo Bronze-tason kanta-asiakkaana saat monipuolisia etuja ja edut paranevat ylemmille tasoille siirryttäessä.

 

Bronze card Silver card Gold card
Bronze-taso →
Silver-taso →
Gold-taso →

Tasolta toiselle

Tasolta toiselle siirtyminen on helppoa. Mitä enemmän matkustat ja teet ostoksia laivoilla, sitä ylemmälle tasolle nouset. Saat matkalipuista ja laivaostoksista aina saman verran sekä bonuspisteitä että tasopisteitä. Seurantajakson* aikana kirjautuneet tasopisteet määrittävät seuraavan Club One -tasosi.

Bonus- ja tasopisteet matkavarauksista ja laivaostoksista kirjautuvat viimeistään viikon kuluessa matkan viimeisestä lähtöselvityksestä/ostotapahtumasta. Pisteiden kirjautumispäivämäärä määrittää sen mille seurantajaksolle ne huomioidaan. Tason vaihtuessa/päivittyessä tasomäärittelyyn käytettävä bonuspistesaldo nollautuu ja uusi seurantajakso alkaa.

Voit käyttää bonuspisteitäsi bonusmatkojen varaamiseen huoletta, sillä bonusmatkoihin käytetyt bonuspisteet eivät vaikuta tasopistekertymään. Tason vaihtuminen/päivittyminen puolestaan ei vaikuta bonusmatkojen varaamiseen käytettävissä olevaan bonuspistesaldoon.

Usein kysyttyjä kysymyksiä Club One -kanta-asiakkuuden tasoista.

* Seurantajakso = Bronze-asiakkailla viimeisimmät 12 kuukautta, Silver- ja Gold-asiakkailla tason voimassaoloaika.

Bonuspisteiden kerääminen

Bonuspisteiden ansaitseminen
  Matkat ja ennakkoon ostetut palvelut   Laivalla ostetut palvelut 
Gold-asiakkaat 1 € = 40 p 1 € = 29 p
Silver-asiakkaat   1 € = 35 p 1 € = 25 p
Bronze-asiakkaat 1 € = 30 p 1 € = 21 p

Bonuspisteet ovat voimassa 24 kk niiden kirjautumiskuukaudesta eteenpäin.

Saat Club One -bonuspisteitä:
- Tallink Siljan laivamatkoista
- ostoksistasi Tallinkin ja Silja Linen aluksien myymälöissä, ravintoloissa ja baareissa
- laivojen kampaamo- ja kosmetologipalveluista
- niistä Tallink Hotels -hotellien yöpymisistä, jotka on varattu Tallink Hotels -internetsivujen kautta*, Tallink Hotels -varauskeskuksesta, Tallink Siljan matkavarauksen yhteydessä tai suoraan hotellista
- Tallink Hotels -hotellien palveluista, jotka on varattu Tallink Siljan matkavarauksen yhteydessä (ei koske kokouspalveluja)
- Tallink Hotellien ravintoloissa, aulabaareissa, yökerhossa ja Deli-pisteestä tehdyistä ostoksista
- Tallink Hotels -hotelleissa paikan päällä ostetuista palveluista: Hera Salongid -kauneushoitolat, yksityissauna, Aqua Span ja Pirita SPA Hotelin liikuntakeskuksen palvelut (katso poikkeukset kohdasta "Bonuspisteitä eivät kartuta")
- huonelaskulle lisätyistä palveluista
- minibaariostoksista 
* mikäli teit hotellivarauksen Tallink Hotels -internetsivujen kautta, esitä voimassaoleva Club One -korttisi sisäänkirjautumisen yhteydessä saadaksesi bonuspisteet varauksesta 

HUOM!
- Tehdessäsi ostoksia Tallink Hotels -hotelleissa ja maissa sijaitsevissa PreOrder -pisteissä bonuspisteet saa ainoastaan esittämällä muovisen Club One -kortin, sillä mobiilikorttia ei voi käyttää näissä toimipisteissä.
- Matkanjärjestäjien tuottamista matkoista, ryhmämatkoista ja charter-risteilyistä* bonuspisteitä kertyy erillisen taulukon mukaisesti.
- Tallink Pre-Order -palvelun kautta tilatut tuotteet sekä Shuttle Car Shopping -ostokset pisteytyvät ennakkoon ostettujen palvelujen periaatteen mukaan.
- Europa Car Shopping -ostoksista bonuspisteet kertyvät laivalla tehtyjen ostosten periaatteen mukaisesti.

* Matkanjärjestäjän tuottamalla matkalla tarkoitetaan yhteistyökumppaneiden tuottamia matkoja, esim. risteilypaketteja, jotka sisältävät risteilyn lisäksi bussikuljetuksen kotipaikkakunnalta satamaan ja takaisin. Ryhmämatkoista, joista myönnetään ryhmäalennus bonuspisteet kertyvät reittikohtaisesti allaolevan taulukon mukaisesti. Charter-risteilyistä bonuspisteet kertyvät yleensä allaolevan taulukon mukaisesti, lisäpalvelut eivät pisteydy.

Katso matkanjärjestäjäpistetaulukko tästä →

Sarjalipuilla varatuista matkoista kertyvät bonuspisteet erillisen taulukon mukaisesti.

Katso taulukko tästä →


Muistathan:
- ilmoittaa Club One -asiakasnumerosi aina matkavarausta tehdessäsi
- esittää Club One -korttisi aina tehdessäsi ostoksia laivalla
- Internet-varauspalvelussa varatessasi merkitä Club One -asiakasnumeron kaikkien tilille rekisteröityjen perheenjäsenten kohdalle erikseen
- esittää Club One -korttisi Tallink Hotelleissa asioidessasi jo palvelun/tuotteen tilauksen yhteydessä, jotta kerrytät bonuspisteitä.

Mikäli et ole ehtinyt saamaan voimassaolevaa Club One -korttia ennen matkasi alkua, voit pyytää asiakasnumerollasi lähtöselvityksestä väliaikaisen kortin.
Matkavarauksia ja laivalla tehtyjä ostoksia ei kirjata jälkikäteen Club One -kanta-asiakastilillesi.
Bonuspisteet matkavarauksista ja laivaostoksista kirjautuvat bonuspistetilille viimeistään viikon kuluessa matkan viimeisestä lähtöselvityksestä. Pelkkä varaus tai lipun lunastus ei kartuta bonuspisteitä.
Matkavarauksista bonuspisteet kirjautuvat varaushetkellä voimassa olleen tason mukaisesti.

Lue usein kysyttyjä kysymyksiä pisteiden kertymisestä →

Bonuspisteitä eivät kartuta

Bonuspisteitä eivät kerrytä:
- kolmansien osapuolten palvelut kuten yhteisliikenteen liput
- muiden kuin Tallink Hotels -hotellien yöpymiset
- Pirita Spa hotellissa ostetut kauneuspalvelut
- Tallink Hotels -hotellien huoneluokan tasokorotus
- Tallink Hotels -hotellien kokouspalvelut 
- palvelu- ja muut vastaavat maksut
- matkat ja yöpymiset, joissa on käytetty Tallink Siljan yritysnumeroa
- Tallinkin ja Silja Linen terminaaleissa olevissa myymälöissä ja muissa liikkeissä tehdyt ostokset
- Tallink Megastar ja Star -laivan BURGER KING® -ravintolan ostokset
- Tallink Takson palvelut
- Tallink Tennisekeskuksen palvelut
- Tallinkin NOK NOK -ravintolassa tehdyt ostot

Lue lisää rajoituksista Club One -ehtojen kohdasta 3. Tasovaatimukset ja bonuspisteiden kerääminen
3. TASOVAATIMUKSET JA BONUSPISTEIDEN KERÄÄMINEN

3.1 Club One -jäsenyyden taso perustuu viimeksi kuluneiden 12 perättäisen kuukauden ("seurantajakso") aikana kerättyjen bonuspisteiden määrään. Tasoon vaikuttavien bonuspisteiden pitää kirjautua kanta-asiakastilille seurantajakson aikana.

3.2 Club One Gold -tasoon vaaditaan 60 000 bonuspistettä 12 kuukauden seurantajakson aikana. Gold-tasolle voi nousta saavutettuaan ensin Silver-tason, johon vaaditaan 15 000 bonuspistettä. Bronze-taso on Club One -asiakkuuden ensimmäinen taso.

3.3 Tasokriteerit tarkistetaan päivittäin. Uusi asiakkuustaso astuu voimaan heti kun kohdassa 3.2. määritellyt tasokriteerit täyttyvät. Uuteen tasoon oikeuttava kortti postitetaan asiakkaalle noin 4 viikon kuluessa.

3.4 Tasolta toiselle siirryttäessä tai tason uusiutuessa alkaa aina uusi seurantajakso ja tasomääritykseen käytettävien bonuspisteiden määrä alkaa taas nollasta. Tason vaihtuminen tai päivittyminen ei vaikuta asiakkaan käytettävissä olevaan bonuspistesaldoon.

3.5 Bonuspisteiden ansainta on sidottu Club One -kanta-asiakkuuden tasoon. Myönnettävien bonuspisteiden määrä perustuu matkalippuostoihin, ennakkoon tilattavien Pre-Order -tuotteiden ostoihin, Tallink Hotelleissa tehtyihin ostoihin sekä laivalla tehtäviin ostoihin. Bonuspisteitä kerryttävät Tallinkin matkavarauksen yhteydessä ostetut Tallinkin tuottamat palvelut sekä yöpymiset Tallink Hotelleissa. Tallink pidättää oikeuden antaa eri määrän bonuspisteitä eri palveluista ja myyntipisteestä riippuen.

3.5.1 Ennakkoon ostetut laivamatkat ja palvelut kerryttävät bonuspisteitä seuraavasti: Gold-asiakkaat 1 € = 40 bonuspistettä, Silver-asiakkaat 1 € = 35 bonuspistettä ja Bronze-asiakkaat 1 € = 30 bonuspistettä.

3.5.2 Tallinkin aluksilla ja Tallink Hotelleissa tehdyistä ostoista bonuspisteet kertyvät seuraavasti: Gold-asiakkaat 1 € = 29 bonuspistettä, Silver-asiakkaat 1 € = 25 bonuspistettä ja Bronze-asiakkaat 1 € = 21 bonuspistettä.

3.6 Kaikki yllämainitut bonuspisteet kirjautuvat Club One -kanta-asiakastilille yhden viikon sisällä matkan viimeisestä lähtöselvityksestä. Varauksen tekeminen tai matkalipun lunastaminen ei vielä itsessään oikeuta bonuspisteiden ansaintaan.

3.7 Bonuspisteiden käyttäminen ei vaikuta Club One -jäsenyyden tasoon.

3.8 Bonuspisteet ovat voimassa 24 kuukautta bonuspisteiden kirjautumiskuukaudesta eteenpäin.

3.9 Club One -bonuspisteitä voi kerätä vasta jäsenyyden alkamisen ja Club One -kortin vastaanottamisen jälkeen. Myönnetyt bonuspisteet ovat talouskohtaisia eikä niillä ole rahallista lunastusarvoa.

3.10 Kertyneillä bonuspisteillä asiakas voi varata Tallinkin palveluita.

3.11 Club One -jäsenyyden päättyessä myös Club One -bonuspisteet mitätöityvät, eikä asiakkaalla ole oikeutta korvausvaateisiin.

3.12 Jälleenmyyjien kautta ostetut Tallinkin palvelut kartuttavat bonuspisteitä ellei toisin mainita. Tallinkin kautta myytävät kolmansien osapuolten palvelut eivät kartuta bonuspisteitä ellei toisin mainita.

3.13 Matkan tai palvelun maksava Club One -jäsen ei ole oikeutettu bonuspisteisiin tai Club One -etuhintoihin, ellei hän itse ole palvelua käyttävä henkilö. Kanta-asiakashintaisia tuotteita voi varata yksittäiseen varaukseen enintään 1 hytti per kanta-asiakas tai 2 kansipaikkaa per kanta-asiakas.

3.14 Tallinkin lahjakortin tai vastaavan tuotteen osto ei kerrytä bonuspisteitä. Lahjakorteista tai muista vastaavista tuotteista bonuspisteet kertyvät tuotteen käytön yhteydessä henkilölle, joka käyttää tuotteen tai palveluita. Laivaraha-nimistä tuotetta ostaessa bonuspisteet kertyvät asiakkaan tilille, kun Laivaraha on lisätty asiakkaan varaukselle ja kyseinen varaus on lähtöselvitetty ja matkustettu.

3.15 Club One pidättää oikeuden olla kokonaan myöntämättä bonuspisteitä tietyistä palveluista tai yhteistyökumppaneiden tarjoamista palveluista tai myöntää vain osittaisen määrän normaalista bonuspistekertymästä.

3.16 Bonuspisteiden rekisteröimistä varten asiakkaan tulee ilmoittaa kanta-asiakasnumeronsa matkavarauksensa yhteydessä ja esittää Club One -korttinsa laivalla tai Tallink Hotellissa aina ostoksia tehdessään. Club One -kanta-asiakaskortti esitetään laivan myymälöiden kassalla ja Tallink Hotelleissa palvelua tilattaessa ennen ostosten maksua ja ravintoloissa heti tilauksen yhteydessä. Matkalippuja tai ostoksia ei kirjata Club One –kanta-asiakastilille jälkikäteen.

3.17 Club One -korttia ei voi käyttää samanaikaisesti Tallink Credit Card -kortin (TCC) kanssa.

3.18 Matkalippu- ja laivaostoista, ennakkoon ostetuista ateriakupongeista sekä Tallink Hotelleissa tehdyistä ostoista ja PreOrder-tilauksista kirjataan kanta-asiakasnumerolle ainoastaan niiden talouden jäsenten ostot, jotka on rekisteröity Club One -jäseniksi.

3.19 Kaikki samassa taloudessa asuvat ja Club One kanta-asiakastilille rekisteröidyt asiakkaat kartuttavat samaa talouskohtaista bonuspistetiliä.

3.20 Pääkortinhaltija omistaa bonuspisteet ja kanta-asiakastilin hallinnoijana on vastuussa kaikista kanta-asiakastiliä koskevista toimenpiteistä.

3.21 Sekä pääkortin- että rinnakkaiskortinhaltijat ovat yhtäläisesti oikeutettuja käyttämään kanta-asiakastilillä olevia bonuspisteitä aikajärjestyksessä.

3.22 Club One ei ole velvoitettu ottamaan yhteyttä pääkortinhaltijaan saadakseen etukäteishyväksynnän rinnakkaiskortinhaltijan bonuspisteiden käytölle. Club One ei ole velvoitettu korjaamaan bonuspisteiden käyttöä samassa taloudessa asuvien väitteiden perusteella. Bonuspisteiden käyttöä koskevat riidat ratkaistaan pääkortinhaltijan ja rinnakkaiskortinhaltijan välillä.

3.23 Bonuspisteitä voi siirtää yhdeltä kanta-asiakastililtä toiselle kanta-asiakastilille. Siirron voi tehdä sekä pää- että rinnakkaiskortinhaltija. Bonuspisteiden siirto on mahdollista myös siinä tapauksessa kun kaksi tai useampia kanta-asiakastili yhdistetään yhdeksi talouskohtaiseksi tiliksi.

3.24 Matkanjärjestäjien tuottamista matkoista bonuspisteet kertyvät reittikohtaisesti erillisen taulukon mukaisesti. Matkanjärjestäjän tuottamalla matkalla tarkoitetaan yhteistyökumppaneiden tuottamia matkoja, esim. risteilypaketteja, jotka sisältävät risteilyn lisäksi bussikuljetuksen kotipaikkakunnalta satamaan ja takaisin. Suomessa tämä pätee myös matkoihin, joiden yhteydessä on käytetty Tallinkin yhdistyssopimuskorttia.

3.25 Ryhmämatkoista, joista myönnetään ryhmäalennus, bonuspisteet kertyvät reittikohtaisesti erillisen taulukon mukaisesti.