Club One -muovi­korteista luovutaan

 

Club One on siirtynyt digitaalisen kanta-asiakaskortin käyttöön ja muovisten korttien tuotanto ja postitus on loppunut. Jatkossa voit käyttää Club One -mobiilikorttia, jonka saat heti käyttöösi lataamalla ilmaisen Tallink & Silja Line -mobiilisovelluksen älypuhelimeesi ja syöttämällä sinne tietosi. Nykyinen muovikorttisi toimii normaalisti kortissa merkittyyn päivämäärään asti.

 

  • Club One -mobiilikortti

    Ei huolta muovisesta
    – lataa Club One -mobiilikortti

    Club One -edut hyödynnät digitaalisella Club One -kortilla. Mobiilikortti on aina mukanasi – saat pisteet ostoksistasi ja hyödynnät Club One -tarjoushinnat. Club One -mobiilikorttia voit käyttää kaikilla Tallink Siljan laivoilla – ravintoloissa ja myymälöissä, Tallinkin hotelleissa ja useilla yhteistyökumppaneilla, myös Suomessa. Mobiilikortti ei käy muutamissa erikseen mainituissa paikoissa kuten Tallink Takson palveluissa.

    Lataa Tallink Siljan mobiilisovellus App Storesta Lataa Tallink Siljan mobiilisovellus Google Playsta

  • Club One -jäsenkorttien keräysarvonta

    Osallistu arvontaan!

    Osallistu jäsenkorttien keräysarvontaan ja voit voittaa lahjakortin Päivä Tukholmassa -risteilylle Helsingistä! Arvontaan voi osallistua palauttamalla muovisen Club One -jäsenkortin Tallinkin ja Silja Linen aluksilla tai Tallink Hotels-ketjun hotelleissa olevaan keräyslaatikkoon. Palkintoja arvotaan yhteensä neljä kappaletta ja lahjakorttien arvontapäivät ovat 4.5.2020, 3.8.2020, 2.11.2020 ja 8.1.2021. Jäsenkorttien keräysarvontaan voi osallistua 31.12.2020 mennessä.

    Arvontasäännöt

Kysymyksiä & vastauksia

Miten mobiilisovellukseen voi kirjautua, jotta saan Club One -mobiilikortin käyttööni?

Tallink Silja -mobiilisovellukseen voi kirjautua joko Club One -numerolla, puhelinnumerolla tai sähköpostin avulla. Tällöin sinulle toimitetaan kuusinumeroinen kirjautumiskoodi sähköpostiisi tai tekstiviestitse kirjautumisen viimeistelemiseksi.
Mobiilisovellukseen voi kirjautua myös Google-tunnuksella tai aiemmin luodulla käyttäjänimi + salasana -yhdistelmällä. Löydät nämä vaihtoehdot kirjautumisikkunan alareunasta omina linkkeinään.
Samat kirjautumisvaihtoehdot ovat käytettävissäsi myös clubone.fi -sivullamme.

 
Olen ladannut Tallink Siljan mobiilisovelluksen, mutta en pääse kirjautumaan sisään. Saan viestin, että puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta ei löytynyt. Miten saan mobiilikortin käyttööni, kun minulla ei ole Google -tunnuksia eikä käyttäjätunnuksia?

Kohtaamasi kirjautumisongelma johtuu siitä, että Club One -jäsentiedoissasi ei ole tallennettuna puhelinnumeroasi ja/tai sähköpostiosoitettasi. Mobiilisovellukseen sekä verkkosivujemme kirjautumista varten tarvitaan ensimmäisellä kerralla joko sähköpostiosoite tai puhelinnumero.
Saat puuttuvat yhteystiedot päivitettyä jäsentietoihisi internetsivujemme chat-palvelun kautta, soittamalla asiakaspalveluumme tai lähettämällä meille sähköpostia. Tarkemmat yhteystiedot löytyvät täältä.
Kun sähköpostiosoite ja/tai puhelinnumerosi on lisätty jäsentietoihisi, pääset kirjautumaan mobiilisovellukseen ja käyttämään Club One -mobiilikorttia.

 
Minulla ei ole älypuhelinta. Miten voin kerätä bonuspisteitä laivalla tehdyistä ostoksista ilman muovista jäsenkorttia?

Voit kerätä bonuspisteet jatkossa laivaannousukortissasi olevan Club One -kortin avulla. Laivaannousukortissa oleva Aztec-koodi sisältää Club One -tietosi ja näyttämällä sen kassalla ostosten yhteydessä keräät bonuspisteet Club One -tilillesi.
Jotta laivaannousukortti toimii Club One -korttina, tulee Club One -jäsennumero ilmoittaa matkavaraukselle jokaisen matkustajan osalta, jolla on Club One -jäsenyys. Jos Club One -numero on unohtunut ilmoittaa matkavaraukselle, voi laivan infosta pyytää tarvittaessa väliaikaisen Club One -kortin matkan ajaksi.

 
Mobiilikortin lataaminen ei onnistunut ja nyt minulta jäi pisteet saamatta. Voinko saada pisteet jälkikäteen kuitteja vastaan?

Jotta bonuspisteet kertyvät tekemistäsi ostoksista, tulee Club One -kortti näyttää jokaisen ostoksen yhteydessä. Jälkikäteen bonuspisteitä ei myönnetä ostoksista, joiden yhteydessä ei ole esitetty Club One -korttia.
Jos mobiilikortin lataaminen matkan aikana ei onnistu, voi bonuspisteet kerätä laivaannousukortin avulla. Laivaannousukortti toimii matkalla Club One -korttina, jos matkavarauksen yhteydessä olet ilmoittanut Club One -numerosi. Myös laivan infosta voi tarvittaessa pyytää matkan ajaksi väliaikaisen Club One -kortin.

 
Miten minä hyödyn Club One -korttiuudistuksesta?

Kun Club One -kortti on jatkossa puhelimessasi tai laivaannousukortissasi, kulkee se mukanasi matkalla automaattisesti. Näin voit vähentää lompakossasi olevien korttien määrää ja ennen matkalle lähtöä sinulla on yksi muistettava asia vähemmän.
Luopumalla muovisista Club One -korteista, saamme myös vapautettua resursseja uusien palveluiden kehittämiseen ja tätä kautta pystymme parantamaan palveluitamme sekä Club One -ohjelmaa entisestään.

 
Miten ja mistä mobiilikortin voi ladata?

Älypuhelimesi käyttöjärjestelmästä riippuen voit ladata mobiilikortin käyttöösi joko AppStoresta tai Google Playstä. Club One -mobiilikortti löytyy Tallink Silja -sovelluksesta, jonka voit ladata puhelimeesi veloituksetta.

 
Pystynkö käyttämään mobiilikorttia ilman internetyhteyttä?

Club One -mobiilikorttia voi käyttää myös ilman internetyhteyttä tai mobiilidataa. Mobiilikortin käyttö ilman verkkoyhteyttä onnistuu, kun olet kirjautunut sisään mobiilisovellukseen ennen matkalle lähtöä ja et kirjaudu ulos sovelluksesta matkan aikana.
Jos et estä mobiilidatan roamingia matkasi ajaksi tai olet liittynyt laivan Wi-Fi verkkoon, saattaa mobiilisovelluksessa esiintyä hitautta matkan aikana. Tämä johtuu siitä, että sovellus pyrkii aina käyttämään verkkoyhteyttä, kun se on saatavilla, vaikka yhteys olisi huono. Hitaus korjaantuu usein sillä, että siirrät puhelimesi lentokonetilaan.

 
Mihin otan yhteyttä, jos mobiilikortissa ilmenee ongelmia?

Jos mobiilisovelluksen käytössä tulee esille ongelmia, voit olla yhteydessä meihin joko internetsivujemme chatin kautta, soittamalla asiakastukeemme tai lähettämällä meille sähköpostia. Tarkemmat yhteystiedot löytyvät täältä.

 
Haluan itselleni muovisen Club One -kanta-asiakaskortin. Miten voin tilata sen?

Muutosta suunnitellessamme huomasimme, että yli 65-vuotiaiden suomalaisten keskuudessa älypuhelimen omistajuus on vielä selkeästi matalammalla tasolla verrattuna muihin ikäryhmiin. Tästä syystä annamme yli 65-vuotiaille jäsenillemme mahdollisuuden omasta pyynnöstään saada edelleen muovinen Club One -kortti käyttöönsä.
Jos olet yli 65-vuotias, voit tilata muovisen Club One -kortin itsellesi kirjautumalla Club One -verkkopalveluun ja valitsemalla 'Päivitä yhteystiedot' -kohdasta muovikortin käyttöösi. Tämän jälkeen muovinen Club One -kortti toimitetaan sinulle, kun jäsentasosi kuluva seurantajakso päättyy tai nouset ylemmälle tasolle.
Mikäli sinulla on toimimaton Bronze-tason jäsenkortti, voit pyytää itsellesi uuden ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme tarkemmat yhteystiedot löytyvät täältä.

 
Miksi muovisista korteista luovutaan kokonaan?

Luovumme muovisista Club One -korteista, koska digitaaliset palvelumme ovat kehittyneet viime vuosina niin paljon, ettei muoviset jäsenkortit ole enää välttämättömiä. Samalla muovisten korttien toimittamisesta vapautuu resursseja, jotka pystymme ohjaamaan erilaisiin kehityshankkeisiin ja tätä kautta parantamaan Club One -ohjelmaa entisestään.
Kun luovumme muovisista Club One -korteista, käytämme myös vähemmän muovia ja muita luonnonvaroja. Vuosittain olemme toimittaneet Suomessa asuville jäsenillemme yli 600 000 muovista korttia, joiden yhteispainoksi tulee yli 3 tonnia. Tämän lisäksi säästyy korttien toimittamiseen käytettävät kirjekuoret, saatekirjeet sekä kuljetuksen tuoma hiilijalanjälki.

 
Miten perheenjäsenet saavat edut hyödynnettyä jatkossa?

Perheenjäsenet pystyvät hyödyntämään Club One -edut ja keräämään bonuspisteitä samaan tapaan Club One -mobiilikortilla tai laivaannousukortilla.
Jotta jokainen perheenjäsen pystyy käyttämään mobiilikorttia, kannattaa tarkistaa, että heidän yhteystietonsa ovat sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron osalta kunnossa Club One -jäsentiedoissa. Ilman sähköpostiosoitetta tai puhelinnumeroa mobiilisovellukseemme tai internetsivuillemme kirjautuminen ei onnistu.
Yhteystiedot voi tarkistaa kirjautumalla sisään osoitteessa clubone.fi. Club One -tilin pääkortin haltija pystyy tarkistamaan kaikkien tilin jäsenten yhteystiedot sekä muuttamaan niitä ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Tilien rinnakkaisjäsenet näkevät kirjauduttuaan vain omat yhteystietonsa ja pystyvät päivittämään ne itse.

 
Kortissani ei ole voimassaoloaikaa, mihin asti voin käyttää sitä?

Jos kortissasi ei ole merkittyä voimassaoloaikaa, voit käyttää sitä niin kauan, kuin kortti on ehjä ja sen magneettiraita on luettavissa kassapäätteissä.

 
Miten hyödynnän jatkossa yhteistyökumppanien tarjoamat edut maissa, esimerkiksi edut pysäköinnistä?

Yhteistyökumppaneiden edut ovat jatkossa lunastettavissa mobiilikortin avulla, lukuun ottamatta pysäköintietuja.
Europarkin pysäköintiedut ovat jatkossa lunastettavissa laivan infosta saatavalla kupongilla. Toimi jatkossa näin:

  1. Aja normaalisti pysäköintihalliin. Muista ottaa pysäköintilippu mukaasi risteilylle.
  2. Pyydä matkan aikana laivan infosta kuponki pysäköintietua varten.
  3. Maksa pysäköinti normaalisti ennen pysäköintihallista poistumista maksuautomaatilla. Saat alennuksen käyttämällä laivan infosta saamasi alennuskupongin.

HUOM! Jotta voit hyödyntää pysäköintiedun, älä käytä luottokorttiasi ajaessasi sisään pysäköintihalliin.

 
Sukunimeni on muuttunut. Miten saan vaihdettua nimeni Club One -mobiilikorttiini?

Voit päivittää nimesi ottamalla meihin yhteyttä internetsivujemme chat-palvelun kautta, soittamalla asiakaspalveluumme tai lähettämällä meille sähköpostia. Tarkemmat yhteystiedot löytyvät täältä.

 
Club One -korttini on vanhentunut, eikä uusi kortti ole vielä saapunut. Tuleeko uusi kortti automaattisesti ja miten saan laivaostoksista bonuspisteet?

1.2.2020 alkaen emme lähetä enää Club One -jäsenillemme uusia muovisia jäsenkortteja. Käytössäsi on helmikuusta alkaen Club One -mobiilikortti sekä matkoillasi laivaannousukortti.
Mobiilikortin saat käyttöösi lataamalla Tallink Silja -sovelluksen puhelimesi sovelluskaupasta ja kirjautumalla sovellukseen sisään. Mobiilikortti päivittyy automaattisesti aina tasosi vaihtuessa.

 
Club One -korttini meni vanhaksi ja sain uuden kortin postitse automaattisesti. Huomasin, että Club One -korttini etupuolella on kaksi voimassaoloaikaa. Mitä ne tarkoittavat?

Tammikuussa 2020 toimitukseen lähteneet muoviset Club One -kortit saapuvat neljän viikon sisällä Gold- tai Silver-tason päättymisestä. Kortteihin on merkittynä sekä tasosi että korttisi voimassaoloajat. Level valid until-merkintä kertoo tasosi voimassaoloajan ja Card valid until-kenttä kortin voimassaoloajan.
Voit käyttää saapunutta muovista korttiasi normaalisti siihen merkittyyn voimassaoloaikaan saakka. Kortin voimassaoloajan päättymisen jälkeen uutta muovista Club One -korttia ei enää toimiteta.

 
Olen varannut risteilyn ja lähtöpäivä lähestyy. Huomasin juuri, että olen kadottanut Club One -korttini. Mistä saan uuden?

Kadonneen muovisen Club One -kortin tilalle ei enää 1.2.2020 jälkeen ole mahdollista saada uutta muovista korttia.
Voit kerätä bonuspisteet tulevalla matkallasi Club One -mobiilikortin avulla tai laivaannousukortillasi. Laivaannousukortti toimii matkan aikana Club One -korttina, jos olet ilmoittanut jäsennumerosi matkavarauksen yhteydessä. Tarvittaessa myös laivan infosta voi pyytää väliaikaisen Club One -kortin matkan ajaksi.

 
Liityin juuri Club One -jäseneksi. Miten saan tietooni Club One -jäsennumeroni, jotta voin hyödyntää etujani, kerätä bonuspisteitä, tehdä matkavarauksia ja kirjautua Club One -verkkopalveluun?

Kun olet täyttänyt liittymislomakkeen internetsivuillamme, saat muutaman minuutin kuluessa lomakkeelle ilmoittamaasi sähköpostiin viestejä, joista löydät käyttäjätunnuksesi Club One -verkkopalveluun ja Tallink Silja -mobiilisovellukseen, Club One -numerosi sekä lisätietoja jäsenyydestäsi ja eduistasi. Club One -verkkopalveluun pääset kirjautumaan osoitteessa clubone.fi.
Club One -verkkopalvelun käyttäjätunnuksilla voit kirjautua Tallink Silja -mobiilisovellukseen, josta löydät Club One -mobiilikorttisi. Tallink Silja sovellus on ladattavissa puhelimeesi AppStoressa ja Google Playssä.

 
Perheessämme on viisi jäsentä ja kaikki ovat jäseninä samalla Club One -tilillä. Miksi alle 18-vuotiaat lapsemme eivät ole saaneet muovisia jäsenkortteja?

Aiemmin muoviset Club One -kortit on toimitettu täysi-ikäisille Club One -jäsenille. Tästä syystä alle 18-vuotiaat eivät ole saaneet omia korttejaan.
Kun muovisista Club One -korteista luovutaan, voivat perheen lapset kerätä laivalla tekemistään ostoksista bonuspisteet laivaannousukortin avulla tai vaihtoehtoisesti Club One -mobiilikortin avulla. Tallink Silja mobiilisovellus, josta Club One -mobiilikortti löytyy, on ladattavissa veloituksetta AppStoresta tai Google Playstä. Jotta mobiilikorttia voi käyttää, tulee myös perheen lapsilla olla jäsentiedoissaan joko puhelinnumero tai sähköpostiosoite sisäänkirjautumista varten.

NÄIN LATAAT ILMAISEN

TALLINK & SILJA LINE -MOBIILISOVELLUKSEN

TUTUSTU CLUB ONE -KANTA-ASIAKASOHJELMAAN